Campania Salvator din pasiune
Campania Salvator din pasiune își dorește să creeze o legătură tot mai strânsă între societatea civilă și serviciile profesioniste pentru situații de urgență, prin implicarea activă a voluntarilor în soluționarea problemelor cu care comunitatea se confruntă.
Activitățile de voluntariat constă în participarea efectivă la acțiunile de răspuns operativ generate de manifestarea situațiilor de urgență ( incendii, inundații, dezastre naturale, epidemii etc.), însușirea șu punerea în aplicare a noțiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acțiunile de ajutor umanitar precum și în cele de popularizare în rândul cetățenilor a măsurilor preventive.
Pregătirea voluntarilor se realizează în mod etapizat, prin parcurgerea de ședințe de pregătire, urmate de susținerea unor examene.
Condițiile ce trebuiesc îndeplinite pentru a putea deveni voluntar:
§ vârsta cuprinsă între 16 și 65 de ani;
§ apt din punct de vedere medical;
§ să nu fi fost condamnat pentru săvârșirea de infracțiuni cu intenție;
§ să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul serviciilor inspectoratelor pentru situații de urgență.
Înscriere și recrutare
În cadrul activității de înscriere, candidatul trebuie să prezinte un dosar care să cuprindă următoarele documente:
§ cerere de înscriere;
§ certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
§ copie a actului de identitate;
§ aviz psihologic cu mențiunea apt sau inapt pentru activitățile în cadrul unui serviciul de urgență;
§ act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfășurare;
§ adeverință medicală din care să reiasă: clinic sănătos, apt pentru efort fizic, nu este în evidență cu boli cronice;
§ acordul părinților/tutorelui legal doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
Recrutarea se va face în urma verificării documentelor mai sus menționate, depuse la sediul inspectoratului.